Witamina D występowanie w produktach. Do czego jest nam potrzebna witamina D? Produkty bogate w witaminę D
Witaminy można dzielić w różny sposób – możemy wyróżnić te rozpuszczalne w wodzie lub tłuszczach oraz te, które
Witamina A właściwości. Jakie są rodzaje witaminy A? Witamina A produkty
Dieta, żeby być zdrowa musi być zbilansowana i zawierać wszystkie składniki odżywcze, minerały i oczywiście witaminy. Jedną z niedocenianych i niezmiernie
Jak dzielimy cukry? Jakie są rodzaje cukrów? Węglowodany proste i złożone
Generalizowanie nie jest najlepszym możliwym sposobem określania ludzkich potrzeb, zwłaszcza gdy mówimy o produktach niezbędnych do funkcjonowania
Węglowodany złożone produkty -lista produktów, tabela - przykłady. Zdrowy cukier? Niezbędne dla zdrowia węglowodany
Nie każdy tłuszcz czy cukier jest szkodliwy dla naszego zdrowia. Niektóre z nich są wręcz niezbędne dla
Cukry proste przykłady produktów. Które cukry powinniśmy dostarczać do organizmu?
Moda na zdrowy tryb życia spowodowała, że wiele osób jak ognia unika spożywania tłuszczy i cukrów. A to olbrzymi błąd. Oba rodzaje substancji
Tłuszcze nienasycone produkty i tłuszcze nasycone produkty. Dlaczego powinniśmy jeść tłuszcze? Tłuszcze nienasycone przykłady
Kiedy zależy nam na zdrowiu i pięknej sylwetce zazwyczaj ograniczamy spożycie tłuszczów. Warto
Jedzenie spalające tłuszcz. Jak spalać tłuszcz, jedząc konkretne produkty? Warzywa spalające tłuszcz - pokarmy spalające tłuszcz
Dieta nie musi opierać się wyłącznie na ograniczaniu porcji i spożywaniu posiłków niskokalorycznych.

Jeżeli jesteśmy świadomym konsumentem i sportowcem-amatorem dochodzimy w końcu do informacji, że budując masę lub odchudzając się potrzebujemy suplementowania białka. To nie do końca prawda. Owszem, białko pozwala na szybszą regenerację mięśni i uniknięcie zakwasów po treningu, ale z pewnością nie potrzebujemy żadnej dodatkowej suplementacji po sporadycznych wycieczkach rowerowych. Należy także pamiętać, że od spożywania nadmiernej ilości białka mięśnie nie urosną bez odpowiedniego stymulowania sportowego, a dobre białko na masę nie będzie skuteczne. Czyli po pierwsze, jeżeli chcemy przybrać masy mięśniowej najważniejsza będzie dieta. Przyrost musi łączyć się ze zwiększeniem masy ciała czyli większym spożywaniem kalorii. Niech to będą dobre kalorie przyjmowane w wysokiej jakości węglowodanach, tłuszczach i białku. Po drugie, konieczny jest odpowiedni trening.

 

Nie istnieją żadne bezpieczne suplementy, które pozwolą na wyrzeźbienie sylwetki bez porządnego treningu. Po trzecie, uzupełniajmy białko. Jeżeli jesteśmy już w zaawansowanym etapie naszej przemiany możemy zacząć stosować wspomaganie. Odpowiednim posiłkiem po treningu będzie koktajl zawierający białko serwatkowe. Są to aminokwasy, które szybko trawią się i dostarczają błyskawicznie odpowiednich składników regeneracyjnych do naszych mięśni. Dobrym posiłkiem na zakończenie dnia będzie kazeina. Jest to białko, które wyróżnia się tym, że jest długo trawione przez organizm i powoli wydziela aminokwasy, które przedostają się do całego organizmu. Nie jest to dobry posiłek przed treningiem, spowoduje uczucie przeciążenia. Oba białka są naturalnymi środkami pochodzącymi z produktów zwierzęcych, nie są syntetyczne. Ich stosowanie wystarczy dla osób, które nie myślą o zawodowej karierze sportowca wyczynowego lub kulturysty.