Kardio to nie wszystko!
Jeżeli jesteśmy w trakcie odchudzania to na pewno już zetknęliśmy się z hasłami, że najwięcej kalorii spalają ćwiczenia kardio, najważniejsze jest bieganie, najskuteczniejszy rower. Pewnie coś
Złoto faraonów
Złotem faraonów nazywano w starożytnym Egipcie olej z czarnuszki. Dzisiaj wraca na stoły i do kosmetyczek w europejskich domach. To wyjątkowy olej pozyskiwany z nasion czarnuszki, które mogą być stosowane
Fizjoterapia według NFZ
Jeżeli jesteśmy osobami po urazach mechanicznych, z bólami zwyrodnieniowymi, przeciążeniowymi lub stanami zapalnymi przysługuje nam fizjoterapia w ramach NFZ. Odpowiednie leczenie zaplanuje lekarz
Koszt pięknego uśmiechu
Aparaty ortodontyczne nie są już tylko domeną dzieci i młodzieży. Dzisiaj także dorośli, którzy w dzieciństwie nie mieli szansy na skorygowanie wady zgryzu decydują się na założenie łuków. Ile
Siłownie pod chmurką
Coraz więcej miast w ramach budżetu miejskiego stawia w parkach i na zielonych skwerach tak zwane siłownie pod chmurką. Są to proste urządzenia przeznaczone dla osób, które mają chęć na zwiększony
Właściwości zielonej kawy
Natura wytworzyła wiele roślin, które są naturalnymi wspomagaczami odchudzania. Są nimi papryczki chilli, pieprz, imbir, kurkuma, zielona herbata, itd. Pojawiają się kolejne odkrycia związane
Zielony Szczecin
Mieszkańcy Szczecina mają to szczęście, że ich miasto słynie z rozległych terenów zielonych. Liczne parki, ogrody, laski, jeziora sprzyjają aktywnemu spędzaniu czasu. Dzięki temu odchudzanie w Szczecinie

Jeżeli jesteśmy świadomym konsumentem i sportowcem-amatorem dochodzimy w końcu do informacji, że budując masę lub odchudzając się potrzebujemy suplementowania białka. To nie do końca prawda. Owszem, białko pozwala na szybszą regenerację mięśni i uniknięcie zakwasów po treningu, ale z pewnością nie potrzebujemy żadnej dodatkowej suplementacji po sporadycznych wycieczkach rowerowych. Należy także pamiętać, że od spożywania nadmiernej ilości białka mięśnie nie urosną bez odpowiedniego stymulowania sportowego, a dobre białko na masę nie będzie skuteczne. Czyli po pierwsze, jeżeli chcemy przybrać masy mięśniowej najważniejsza będzie dieta. Przyrost musi łączyć się ze zwiększeniem masy ciała czyli większym spożywaniem kalorii. Niech to będą dobre kalorie przyjmowane w wysokiej jakości węglowodanach, tłuszczach i białku. Po drugie, konieczny jest odpowiedni trening.

 

Nie istnieją żadne bezpieczne suplementy, które pozwolą na wyrzeźbienie sylwetki bez porządnego treningu. Po trzecie, uzupełniajmy białko. Jeżeli jesteśmy już w zaawansowanym etapie naszej przemiany możemy zacząć stosować wspomaganie. Odpowiednim posiłkiem po treningu będzie koktajl zawierający białko serwatkowe. Są to aminokwasy, które szybko trawią się i dostarczają błyskawicznie odpowiednich składników regeneracyjnych do naszych mięśni. Dobrym posiłkiem na zakończenie dnia będzie kazeina. Jest to białko, które wyróżnia się tym, że jest długo trawione przez organizm i powoli wydziela aminokwasy, które przedostają się do całego organizmu. Nie jest to dobry posiłek przed treningiem, spowoduje uczucie przeciążenia. Oba białka są naturalnymi środkami pochodzącymi z produktów zwierzęcych, nie są syntetyczne. Ich stosowanie wystarczy dla osób, które nie myślą o zawodowej karierze sportowca wyczynowego lub kulturysty.