Kardio to nie wszystko!
Jeżeli jesteśmy w trakcie odchudzania to na pewno już zetknęliśmy się z hasłami, że najwięcej kalorii spalają ćwiczenia kardio, najważniejsze jest bieganie, najskuteczniejszy rower. Pewnie coś
Złoto faraonów
Złotem faraonów nazywano w starożytnym Egipcie olej z czarnuszki. Dzisiaj wraca na stoły i do kosmetyczek w europejskich domach. To wyjątkowy olej pozyskiwany z nasion czarnuszki, które mogą być stosowane
Fizjoterapia według NFZ
Jeżeli jesteśmy osobami po urazach mechanicznych, z bólami zwyrodnieniowymi, przeciążeniowymi lub stanami zapalnymi przysługuje nam fizjoterapia w ramach NFZ. Odpowiednie leczenie zaplanuje lekarz
Koszt pięknego uśmiechu
Aparaty ortodontyczne nie są już tylko domeną dzieci i młodzieży. Dzisiaj także dorośli, którzy w dzieciństwie nie mieli szansy na skorygowanie wady zgryzu decydują się na założenie łuków. Ile
Siłownie pod chmurką
Coraz więcej miast w ramach budżetu miejskiego stawia w parkach i na zielonych skwerach tak zwane siłownie pod chmurką. Są to proste urządzenia przeznaczone dla osób, które mają chęć na zwiększony
Właściwości zielonej kawy
Natura wytworzyła wiele roślin, które są naturalnymi wspomagaczami odchudzania. Są nimi papryczki chilli, pieprz, imbir, kurkuma, zielona herbata, itd. Pojawiają się kolejne odkrycia związane
Zielony Szczecin
Mieszkańcy Szczecina mają to szczęście, że ich miasto słynie z rozległych terenów zielonych. Liczne parki, ogrody, laski, jeziora sprzyjają aktywnemu spędzaniu czasu. Dzięki temu odchudzanie w Szczecinie

Coraz więcej osób interesuje się zdrowym trybem życia, bogatym w dobrane diety czy aktywne spędzanie czasu. Kanonem piękna staje się szczupła i wysportowana sylwetka. Wiele osób jednak zapomina o tym co najważniejsze, czyli dbaniu o własne zdrowie.

Modne stało się dążenie do jak najniższej wagi uważanej za wyznacznik szczupłej sylwetki. Zapomina się o tym, że każdy organizm jest inny, dlatego też waga nie może w pełni określać efektów odchudzania czy odpowiednich proporcji ciała. Waga prawidłowa powinna być dostosowana do wzrostu, aktywności fizycznej i osobistego zapotrzebowania. Wstępne analizy można wykonać na podstawie obliczenia wskaźnika BMI, który określa stosunek masy ciała do wzrostu. Dzięki wyliczeniu jego wartości otrzymujemy pogląd na to, jak powinny przedstawiać się prawidłowe proporcje. Należy pamiętać o tym, że osoby aktywne fizycznie również mogą posiadać zawyżoną wagę ze względu na budowę tkanki mięśniowej, a nie nadmierną ilość posiadanego tłuszczu.

Świadomość dotycząca odchudzania i prawidłowego podejścia do diety stale rośnie, dlatego coraz mniej osób zwraca uwagę jedynie na kilogramy. Dzięki specjalnie przygotowywanym planom treningowym połączonym ze zbilansowaną dietą osiągnięcie wymarzonej sylwetki staje się wykonalne i niewpływające radykalnie na zdrowie.