Dlaczego warto ograniczyć cukier?
Cukier można znaleźć dosłownie w każdym produkcie spożywczym, nawet jeśli nie jest on czymś, co kojarzymy ze słodkim smakiem. To zadziwiające, ale cukier może być w takich produktach
Witamina D występowanie w produktach. Do czego jest nam potrzebna witamina D? Produkty bogate w witaminę D
Witaminy można dzielić w różny sposób – możemy wyróżnić te rozpuszczalne w wodzie lub tłuszczach oraz te, które
Witamina A właściwości. Jakie są rodzaje witaminy A? Witamina A produkty
Dieta, żeby być zdrowa musi być zbilansowana i zawierać wszystkie składniki odżywcze, minerały i oczywiście witaminy. Jedną z niedocenianych i niezmiernie
Jak dzielimy cukry? Jakie są rodzaje cukrów? Węglowodany proste i złożone
Generalizowanie nie jest najlepszym możliwym sposobem określania ludzkich potrzeb, zwłaszcza gdy mówimy o produktach niezbędnych do funkcjonowania
Węglowodany złożone produkty -lista produktów, tabela - przykłady. Zdrowy cukier? Niezbędne dla zdrowia węglowodany
Nie każdy tłuszcz czy cukier jest szkodliwy dla naszego zdrowia. Niektóre z nich są wręcz niezbędne dla
Cukry proste przykłady produktów. Które cukry powinniśmy dostarczać do organizmu?
Moda na zdrowy tryb życia spowodowała, że wiele osób jak ognia unika spożywania tłuszczy i cukrów. A to olbrzymi błąd. Oba rodzaje substancji
Tłuszcze nienasycone produkty i tłuszcze nasycone produkty. Dlaczego powinniśmy jeść tłuszcze? Tłuszcze nienasycone przykłady
Kiedy zależy nam na zdrowiu i pięknej sylwetce zazwyczaj ograniczamy spożycie tłuszczów. Warto

Coraz więcej osób interesuje się zdrowym trybem życia, bogatym w dobrane diety czy aktywne spędzanie czasu. Kanonem piękna staje się szczupła i wysportowana sylwetka. Wiele osób jednak zapomina o tym co najważniejsze, czyli dbaniu o własne zdrowie.

Modne stało się dążenie do jak najniższej wagi uważanej za wyznacznik szczupłej sylwetki. Zapomina się o tym, że każdy organizm jest inny, dlatego też waga nie może w pełni określać efektów odchudzania czy odpowiednich proporcji ciała. Waga prawidłowa powinna być dostosowana do wzrostu, aktywności fizycznej i osobistego zapotrzebowania. Wstępne analizy można wykonać na podstawie obliczenia wskaźnika BMI, który określa stosunek masy ciała do wzrostu. Dzięki wyliczeniu jego wartości otrzymujemy pogląd na to, jak powinny przedstawiać się prawidłowe proporcje. Należy pamiętać o tym, że osoby aktywne fizycznie również mogą posiadać zawyżoną wagę ze względu na budowę tkanki mięśniowej, a nie nadmierną ilość posiadanego tłuszczu.

Świadomość dotycząca odchudzania i prawidłowego podejścia do diety stale rośnie, dlatego coraz mniej osób zwraca uwagę jedynie na kilogramy. Dzięki specjalnie przygotowywanym planom treningowym połączonym ze zbilansowaną dietą osiągnięcie wymarzonej sylwetki staje się wykonalne i niewpływające radykalnie na zdrowie.