Zdrowe nawyki żywieniowe.
Zdrowe odżywianie ma bardzo duży wpływ nie tylko na nasze samopoczucie, ale przede wszystkim na stan naszego zdrowia. Odgrywa bardzo istotną rolę w profilaktyce wielu chorób w tym np. choroby
Przyprawianie na skuteczne odchudzanie
Każdy z nas wie, że jeśli chcemy schudnąć to najważniejsza powinna być dla nas odpowiednia dieta. Czy to jednak oznacza masę wyrzeczeń?
Czy naprawdę musimy pozbywać się z naszego
Marchewkowe wypieki
Marchewka to niezastąpiony składnik wielu surówek, sałatek a nawet ciast. Wypieki z marchewki są proste w przygotowaniu, a zarazem bardzo smaczne. Przepisy z marchewki na ciasta coraz częściej wykorzystywane
Leki od Matki Natury
Nasze babcie i mamy często, kiedy byliśmy przeziębieni dawały nam syrop z cebuli albo czosnek. Jak się okazuje, było to najlepsze, co mogły nam dawać. Warzywa mają wiele składników odżywczych, które
Ważność skierowania na badania krwi
Podstawowymi elementami leczenia są badania takie jak chociażby morfologia oraz stosowanie środków farmaceutycznych. Te pierwsze w większości przypadków wykonujemy ze specjalnym skierowaniem
Dlaczego warto ograniczyć cukier?
Cukier można znaleźć dosłownie w każdym produkcie spożywczym, nawet jeśli nie jest on czymś, co kojarzymy ze słodkim smakiem. To zadziwiające, ale cukier może być w takich produktach
Witamina D występowanie w produktach. Do czego jest nam potrzebna witamina D? Produkty bogate w witaminę D
Witaminy można dzielić w różny sposób – możemy wyróżnić te rozpuszczalne w wodzie lub tłuszczach oraz te, które

Coraz więcej osób interesuje się zdrowym trybem życia, bogatym w dobrane diety czy aktywne spędzanie czasu. Kanonem piękna staje się szczupła i wysportowana sylwetka. Wiele osób jednak zapomina o tym co najważniejsze, czyli dbaniu o własne zdrowie.

Modne stało się dążenie do jak najniższej wagi uważanej za wyznacznik szczupłej sylwetki. Zapomina się o tym, że każdy organizm jest inny, dlatego też waga nie może w pełni określać efektów odchudzania czy odpowiednich proporcji ciała. Waga prawidłowa powinna być dostosowana do wzrostu, aktywności fizycznej i osobistego zapotrzebowania. Wstępne analizy można wykonać na podstawie obliczenia wskaźnika BMI, który określa stosunek masy ciała do wzrostu. Dzięki wyliczeniu jego wartości otrzymujemy pogląd na to, jak powinny przedstawiać się prawidłowe proporcje. Należy pamiętać o tym, że osoby aktywne fizycznie również mogą posiadać zawyżoną wagę ze względu na budowę tkanki mięśniowej, a nie nadmierną ilość posiadanego tłuszczu.

Świadomość dotycząca odchudzania i prawidłowego podejścia do diety stale rośnie, dlatego coraz mniej osób zwraca uwagę jedynie na kilogramy. Dzięki specjalnie przygotowywanym planom treningowym połączonym ze zbilansowaną dietą osiągnięcie wymarzonej sylwetki staje się wykonalne i niewpływające radykalnie na zdrowie.