Witamina D występowanie w produktach. Do czego jest nam potrzebna witamina D? Produkty bogate w witaminę D
Witaminy można dzielić w różny sposób – możemy wyróżnić te rozpuszczalne w wodzie lub tłuszczach oraz te, które
Witamina A właściwości. Jakie są rodzaje witaminy A? Witamina A produkty
Dieta, żeby być zdrowa musi być zbilansowana i zawierać wszystkie składniki odżywcze, minerały i oczywiście witaminy. Jedną z niedocenianych i niezmiernie
Jak dzielimy cukry? Jakie są rodzaje cukrów? Węglowodany proste i złożone
Generalizowanie nie jest najlepszym możliwym sposobem określania ludzkich potrzeb, zwłaszcza gdy mówimy o produktach niezbędnych do funkcjonowania
Węglowodany złożone produkty -lista produktów, tabela - przykłady. Zdrowy cukier? Niezbędne dla zdrowia węglowodany
Nie każdy tłuszcz czy cukier jest szkodliwy dla naszego zdrowia. Niektóre z nich są wręcz niezbędne dla
Cukry proste przykłady produktów. Które cukry powinniśmy dostarczać do organizmu?
Moda na zdrowy tryb życia spowodowała, że wiele osób jak ognia unika spożywania tłuszczy i cukrów. A to olbrzymi błąd. Oba rodzaje substancji
Tłuszcze nienasycone produkty i tłuszcze nasycone produkty. Dlaczego powinniśmy jeść tłuszcze? Tłuszcze nienasycone przykłady
Kiedy zależy nam na zdrowiu i pięknej sylwetce zazwyczaj ograniczamy spożycie tłuszczów. Warto
Jedzenie spalające tłuszcz. Jak spalać tłuszcz, jedząc konkretne produkty? Warzywa spalające tłuszcz - pokarmy spalające tłuszcz
Dieta nie musi opierać się wyłącznie na ograniczaniu porcji i spożywaniu posiłków niskokalorycznych.

Zbilansowana dieta to podstawa zdrowia. Muszą się w niej znaleźć wszystkie podstawowe substancje odżywcze, minerały i witaminy. W przeciwnym razie możemy narazić się na szereg chorób i problemów zdrowotnych. Jeśli zależy nam na utrzymaniu, jak najdłużej zdrowia i dobrej formy, zadbajmy, żeby w naszym jadłospisie znalazł się nie jeden pokarm bogaty w żelazo. Do czego żelazo jest nam potrzebne, w jaki sposób jego niedobór wpływa na organizm?

Zbilansowana dieta – pokarm bogaty w żelazo

Żelazo to składnik niezmiernie istotny dla zachowania zdrowia. Dlaczego? Nasze organizmy nie są w stanie samodzielnie wytwarzać żelaza. Musimy dostarczać go z zewnątrz. Odpowiada za produkcję nowej krwi, zwłaszcza w przypadkach zwiększonej jej utraty. Jego niedobór może prowadzić do szeregu problemów zdrowotnych, najpowszechniej znanym jest anemia.

Produkty bogate w żelazo – co jeść?

Najlepiej przyswajalne żelazo dostarczamy wraz z pożywieniem. Bogatym jego źródłem jest czerwone mięso lub wątróbka. Można również znaleźć je w brokułach, fasoli i soi. Starajmy się dostarczać je regularnie, a wówczas zachowamy zdrowie na długi czas.