Własny ekstrakt z wanilii do wypieków
Każda pani domu chce, by przygotowane przez nie dania i ciasta były jak najlepsze, toteż – w miarę możliwości – sięga po odpowiednie produkty. Coraz częściej w przypadku wypieków
Zakupy spożywcze online - dlaczego warto?
Coraz więcej sklepów spożywczych oferuje możliwość robienia zakupów także przez internet. Takie rozwiązanie cieszy się obecnie rosnącą popularnością wśród konsumentów. Czy jednak
Chcesz żyć zdrowo?
Pytanie z tytułu tego artykułu wydaje się być klasycznym pytaniem retorycznym. Przecież każdy z nas chciałby żyć zdrowo i cieszyć się dobrą kondycją znacznie dłużej. Oczywiście nie wynaleziono jeszcze
Zdrowe nawyki żywieniowe.
Zdrowe odżywianie ma bardzo duży wpływ nie tylko na nasze samopoczucie, ale przede wszystkim na stan naszego zdrowia. Odgrywa bardzo istotną rolę w profilaktyce wielu chorób w tym np. choroby
Przyprawianie na skuteczne odchudzanie
Każdy z nas wie, że jeśli chcemy schudnąć to najważniejsza powinna być dla nas odpowiednia dieta. Czy to jednak oznacza masę wyrzeczeń?
Czy naprawdę musimy pozbywać się z naszego
Marchewkowe wypieki
Marchewka to niezastąpiony składnik wielu surówek, sałatek a nawet ciast. Wypieki z marchewki są proste w przygotowaniu, a zarazem bardzo smaczne. Przepisy z marchewki na ciasta coraz częściej wykorzystywane
Leki od Matki Natury
Nasze babcie i mamy często, kiedy byliśmy przeziębieni dawały nam syrop z cebuli albo czosnek. Jak się okazuje, było to najlepsze, co mogły nam dawać. Warzywa mają wiele składników odżywczych, które

Cukier można znaleźć dosłownie w każdym produkcie spożywczym, nawet jeśli nie jest on czymś, co kojarzymy ze słodkim smakiem. To zadziwiające, ale cukier może być w takich produktach jak keczup czy pieczywo, a w szczególności jest go pełno w różnego rodzaju gotowych daniach, na przykład w takich z torebki, czy do zalewania wrzątkiem lub odgrzewania w mikrofali. Wszystko po to, by wzbogacić smak potrawy i zachęcić klientów do ponownego zakupu produktu.

Czy należy się bać?

Dieta bogata w cukier ma zgubny wpływ w pierwszej kolejności na stan samopoczucia. Osoba, która regularnie wprowadza do swojego organizmu duże i nagłe dawki cukru, prawdopodobnie ma tendencje do stanu nadpobudliwości i w dodatku jest drażliwa, a więc łatwo wyprowadzić ją z równowagi. Wszystko przez nadmiar zgromadzonej energii wytworzonej z cukru. Gdy nie ma ujścia dla całej dawki słodyczy, człowieka rozsadza energia, która niestety nie zawsze jest pozytywna. Kolejną istotną konsekwencją, którą grozi dieta złożona z dużych ilości cukru, jest łatwe przybieranie na wadze. Teoretycznie jest to oczywiste, ale czy ktokolwiek się nad tym zastanawia popijając sałatkę nektarem pomarańczowym, który zawiera ogromną ilość cukru? Niekontrolowane przybieranie na wadze prowadzi do nadwagi, a nawet otyłości. To z kolei w znacznym stopniu podwyższa ryzyko wystąpienia różnych poważnych chorób układu krążenia, takich jak nadciśnienie, miażdżyca, czy choroba wieńcowa. Patrz: www.sieja.com.pl.

Należy podjąć działanie

Jeśli jesteśmy zdecydowani na zmianę, w pierwszej kolejności należy sprawdzić, w jak dużym stopniu nasza dieta składa się z cukru. Warto wyrobić sobie nawyk czytania składów podanych na opakowaniach różnych produktów. Samo odstawienie słodzonych napoi w znacznym stopniu ograniczy ilość cukru wprowadzanego do organizmu. Powinniśmy wykluczyć również wszelkie batoniki, wafelki, cukierki i ciastka. Oprócz dużej dawki cukru mają one zazwyczaj również bardzo niezdrowy skład. Jeśli naprawdę mocno mamy ochotę na coś słodkiego, powinniśmy sięgnąć po gorzką czekoladę, której jedzenie ma dobroczynny wpływ na organizm oraz wydziela endorfiny wpływające na poprawę nastroju.