Dlaczego warto ograniczyć cukier?
Cukier można znaleźć dosłownie w każdym produkcie spożywczym, nawet jeśli nie jest on czymś, co kojarzymy ze słodkim smakiem. To zadziwiające, ale cukier może być w takich produktach
Witamina D występowanie w produktach. Do czego jest nam potrzebna witamina D? Produkty bogate w witaminę D
Witaminy można dzielić w różny sposób – możemy wyróżnić te rozpuszczalne w wodzie lub tłuszczach oraz te, które
Witamina A właściwości. Jakie są rodzaje witaminy A? Witamina A produkty
Dieta, żeby być zdrowa musi być zbilansowana i zawierać wszystkie składniki odżywcze, minerały i oczywiście witaminy. Jedną z niedocenianych i niezmiernie
Jak dzielimy cukry? Jakie są rodzaje cukrów? Węglowodany proste i złożone
Generalizowanie nie jest najlepszym możliwym sposobem określania ludzkich potrzeb, zwłaszcza gdy mówimy o produktach niezbędnych do funkcjonowania
Węglowodany złożone produkty -lista produktów, tabela - przykłady. Zdrowy cukier? Niezbędne dla zdrowia węglowodany
Nie każdy tłuszcz czy cukier jest szkodliwy dla naszego zdrowia. Niektóre z nich są wręcz niezbędne dla
Cukry proste przykłady produktów. Które cukry powinniśmy dostarczać do organizmu?
Moda na zdrowy tryb życia spowodowała, że wiele osób jak ognia unika spożywania tłuszczy i cukrów. A to olbrzymi błąd. Oba rodzaje substancji
Tłuszcze nienasycone produkty i tłuszcze nasycone produkty. Dlaczego powinniśmy jeść tłuszcze? Tłuszcze nienasycone przykłady
Kiedy zależy nam na zdrowiu i pięknej sylwetce zazwyczaj ograniczamy spożycie tłuszczów. Warto

Cukier można znaleźć dosłownie w każdym produkcie spożywczym, nawet jeśli nie jest on czymś, co kojarzymy ze słodkim smakiem. To zadziwiające, ale cukier może być w takich produktach jak keczup czy pieczywo, a w szczególności jest go pełno w różnego rodzaju gotowych daniach, na przykład w takich z torebki, czy do zalewania wrzątkiem lub odgrzewania w mikrofali. Wszystko po to, by wzbogacić smak potrawy i zachęcić klientów do ponownego zakupu produktu.

Czy należy się bać?

Dieta bogata w cukier ma zgubny wpływ w pierwszej kolejności na stan samopoczucia. Osoba, która regularnie wprowadza do swojego organizmu duże i nagłe dawki cukru, prawdopodobnie ma tendencje do stanu nadpobudliwości i w dodatku jest drażliwa, a więc łatwo wyprowadzić ją z równowagi. Wszystko przez nadmiar zgromadzonej energii wytworzonej z cukru. Gdy nie ma ujścia dla całej dawki słodyczy, człowieka rozsadza energia, która niestety nie zawsze jest pozytywna. Kolejną istotną konsekwencją, którą grozi dieta złożona z dużych ilości cukru, jest łatwe przybieranie na wadze. Teoretycznie jest to oczywiste, ale czy ktokolwiek się nad tym zastanawia popijając sałatkę nektarem pomarańczowym, który zawiera ogromną ilość cukru? Niekontrolowane przybieranie na wadze prowadzi do nadwagi, a nawet otyłości. To z kolei w znacznym stopniu podwyższa ryzyko wystąpienia różnych poważnych chorób układu krążenia, takich jak nadciśnienie, miażdżyca, czy choroba wieńcowa. Patrz: www.sieja.com.pl.

Należy podjąć działanie

Jeśli jesteśmy zdecydowani na zmianę, w pierwszej kolejności należy sprawdzić, w jak dużym stopniu nasza dieta składa się z cukru. Warto wyrobić sobie nawyk czytania składów podanych na opakowaniach różnych produktów. Samo odstawienie słodzonych napoi w znacznym stopniu ograniczy ilość cukru wprowadzanego do organizmu. Powinniśmy wykluczyć również wszelkie batoniki, wafelki, cukierki i ciastka. Oprócz dużej dawki cukru mają one zazwyczaj również bardzo niezdrowy skład. Jeśli naprawdę mocno mamy ochotę na coś słodkiego, powinniśmy sięgnąć po gorzką czekoladę, której jedzenie ma dobroczynny wpływ na organizm oraz wydziela endorfiny wpływające na poprawę nastroju.